vrijdag 22 juli 2016

Rodeduivelsvoetbalpakje: tijdig opwarmen tegen de finale op het WK!

Hoe zou het met Courtois zijn of met Kevin De Bruyne (stiekem mijn favoriet in de ploeg)? Wie is de volgende bondscoach ? Allemaal vragen waarop ik als oma Bea niet kan antwoorden. Maar één ding weet ik wel: gewonnen of verloren, kleinzoon Sam draagt de Rode Duivels een warm hart toe! 
Bij het begin van het EK maakte ik voor hem een “Belgen”outfit. 


Raad even welk rugnummer hij wou? Luister even mee naar onze conversatie: ”Een 5 én een 4, hé oma.” “Maar Sam, zoveel spelers en reserven zijn er niet in ons Belgisch elftal.” (dat probeerde ik hem duidelijk te maken). “Oma, ik heb gezegd een 5 en een 4.” Wat maakt oma dan : rugnummer “54”. 

Sandra van miss Anaïs scande en cutte voor mij “Sam” en rugnummer “54”. (waarvoor dank Sandra) 

Het Panda & X print T-shirt uit Ottobre (zomer 2016) leent zich prima voor het verwerken van onze drie nationale kleuren. 
Voor de broek koos Sam een rode stof. Hiervoor gebruikte ik het patroon van de Cyrielshort uit La Maison Victor (editie mei/juni 2016). Ik maakte een vereenvoudigde versie: de zakken liet ik weg en knipte het achterpand in één keer. 
Om onze nationale driekleur nog eens te accentueren, kwam het tricolore lint van pas. Op het voorpand van het shirt en op de zijnaden van de broek kwam dit goed tot zijn recht. 

En het eerst wat Sam zei toen hij zijn voetbaltenuetje kreeg... (misschien kan je het al raden?): “Oh, oma, nummer 5 en 4.” Gelukkig had ik goed geluisterd! 

Vlug voetbalkousen en voetbalschoenen aan en Sam kon gaan scoren en keepen in de tuin. 

 Wat de ene keer trouwens al wat beter lukt...


 ... dan de andere!


Met andere woorden: een echte Rode Duivel! ;-)
We zullen samen met Sam duimen voor een beter resultaat voor onze Duivels tijdens het WK. Wedden dat het helpt ! 



Naaisgroeten OmaBea!

4 opmerkingen:

  1. Super tof gemaakt!!!! En nr 54 is écht wel de beste voetballer allertijde!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij gaat het zeker nog ver shotten 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk gedaan!! En wat heerlijk om een oma te hebben die zomaar de perfecte outfit maakt! Met het juiste rugnummer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wie weet - als hij later voetballer wordt ....gaan we er nog om lachen 😅

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!