zondag 10 juli 2016

Een kwakkelzomerT-shirt, want mij gaan ze echt niet liggen hebben!

Ik hoorde rondom mij veel gezucht: "Al die zelfgemaakte zomerkleren gaan dit jaar niet renderen!"... "Mij gaan ze niet liggen hebben", dacht ik. En prompt maakte ik één T-shirt voor alle weertypes van de Summer of 16!
 



Lucky me: MissAnaïs breidt haar collectie jongens-/mannenstoffen volop uit en ik mocht een stofje uitkiezen. Of beter, Tijs mocht zijn keuze maken. Veel getwijfel, gewik en geweeg (of hoe zeg je dat?) en de wolfjes wonnen! Nipt hoor, want er ligt echt veel moois in de schappen van haar bakstenen- en webwinkel! Echt de moeite om eens een kijkje te nemen. Misschien vind je nog wel een soldeke. 't Is dus dé moment! 

Helemaal in het begin van mijn blogleven, schreef ik een bericht over de LouisHoodie van Ki-Ba-Doo. Ideale ingrediënten voor een T-shirt voor zoonlief: grote open zak zodat beide handen elkaar kunnen raken, hoge spookcol.... Ik greep voor het gemak naar dit patroon terug terug voor mijn kwakkelzomerT-shirt.

Mijn persoonlijke touch om dit T-shirt enerzijds heel de zomer te kunnen dragen ongeacht hoge of lage temperaturen en anderzijds ook nog lang door te kunnen dragen na de zomer (Hier en hier onthulde ik al dat ik graag heb dat mijn naaisels lang mee kunnen ;-):

- Ik maakte een afneembare spookcol.


- Ik maakte afneembare mouwen.

Voor het gemak gebruikte ik hiervoor velcro.

Nog enkele impressies!





Zo, vooruitziende vrouw... Of niet soms?

Naaisgroetjes van TinneV, en dat we nog veel blote-armen-en-benen-weer krijgen de komende maanden!

Bedankt voor je bezoekje! Ik lees je reactie graag...

13 opmerkingen:

  1. Gij zij keigoe bezig Tinne! Origineel én nog leuk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw knap Tinne. Die velcro lukte dat goed ? - stofje is idd wondermooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ja, die velcro... Ben benieuwd of het ook voor lang houdt... Zou kunnen dat ik het nog vervang door kleine drukknopjes ofzo...

      Verwijderen
  3. maar zo tof zeg!! kei-origineel! waar haal je het toch!! en ook heel functioneel en slim en al! knap in het kwadraat!! enneh, niet alleen je dochter lijkt op jou, maar je zoon ook! dat is daar Tinne1, Tinne2 en Tinne3 of zoiets :-) Al zijn ze natuurlijk ook geheel uniek hoor! je snapt me wel he ;-)(hoop ik!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Economisch en pragmatisch denken hè, Barbara ;-). En ja, ik snap je helemaal! Want ik zie vooral het unieke, dat lijken op dat heb ik van "horen zeggen" ;-)

      Verwijderen
  4. Hoe kom je daar nu op? Kei tof idee! Benieuwd hoe je dit uitgevoerd hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals ik net tegen Barbara "zei": het is een soort van "luie wijvendenken": het meest bereiken met het minst werk ;-). Dank je. Naar welke details ben je vooral benieuwd?

      Verwijderen
  5. Da's echt multifunctioneel! Is dat handig, afneembare mouwen? Ziet er in ieder geval supercool uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-), goeie vraag, ben ook wel eens benieuwd hoe dat gaat gaan eens het T-shirt mét mouwen echt gebruikt gaat worden ;-). Ik ben aan het denken nog wat aan te passen door ipv Velcro lusjes met een knoopje te gebruiken...

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!