woensdag 27 juli 2016

De zotste dingen eerst, zoals een caravan pimpen bijvoorbeeld...

Het begon allemaal een goed jaar geleden toen mijn man de vraag kreeg van een collega of hij geïnteresseerd was in zijn oude caravan. We dachten er namelijk al langer over om in onze tuin een oude caravan of werfkeet te plaatsen die ik dan zou pimpen voor de jongens.

De caravan in kwestie had één groot nadeel: hij was nog goedgekeurd voor de weg, dus het zou al te zot zijn om hier niet van te profiteren ;)! Maar het interieur bracht me helaas niet onmiddellijk in vakantiestemming. Kijk zelf maar:


Vandaar dat ik - vooraleer we er met onze nieuwste aanwinst een weekje op uit zouden trekken - aan het klussen wou slaan. Het afbreekwerk (badkamer werd gesloopt en keuken werd omgebouwd tot kast --> wij zijn kampeerders maar koken het liefst buiten onder de voortent) en het leggen van een nieuwe vloer (die vond ik bij Funky Friday) liet ik aan mijn wederhelft over, de rest nam ik voor mijn rekening. De hele binnenkant werd ontvet, afgeschuurd en voorzien van een primer. Daarna volgde een dubbele afwerkingslaag, waarbij ik grotendeels voor een witte lakverf koos, met hier en daar een kleuraccent in mosterdgeel en olijfgroen (moeilijk op foto te brengen). De binnenkant van de deur verfde ik in zwarte krijtbordverf, zodat we hier af en toe boodschapjes voor elkaar kunnen achterlaten ;)!


De kussens waren aan vervanging toe. Een trip naar de Ikea leverde mij meters aan lichtgrijze stof op, de ritsen per lopende meter kocht ik in een plaatselijke hobbywinkel. Ook de gordijntjes pasten niet meer in mijn concept. Hier koos ik voor een Soft Cactus-stofje dat ik aan de achterkant voorzag van een stevigere zwarte katoen.

Daarna volgde de finishing touch (hoewel een goede kijker ziet dat deze fase nog niet helemaal voltooid is ;)!). Kussentjes naaien en kopen, een vlaggenlijntje, wat leuke kaartjes in fotokaders, ... En dat leverde het volgende resultaat op:




Naais- en klusgroetjes van Tine
BewarenBewaren
BewarenBewaren

28 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. De deur staat altijd voor je open, dus spring gerust eens binnen in ons caravannetje!

      Verwijderen
  2. Over een hippe caravan gesproken! Zeer geslaagde make-over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verandering, zalig gewoon!!@
    De vorige eigenaar zal de caravan nauwelijks herkennen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow! Kei, maar dan ook kei-sjiek! Onherkenbaar verandert! Ferm gedaan! Dat caravannetje gaat jullie nog heel veel en mooie vakantieherinneringen geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk! Daar gaan jullie nog veel van kunnen genieten. Veel werk maar ook veel voldoening van al dat werk hé? Heb vroeger ook eens zo'n oud ding gepimpt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was inderdaad veel werk, maar dat is werk waar ik stiekem ook wel van geniet! Oude meubeltjes opmaken, verven, naaien, ... doe ik allemaal veel liever dan strijken en poetsen 😉!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi.
    Hier geen tijd meer om ons caravan te pimpen voor verlof.. Te kort voordien gekocht en dus gaan we met 30 jr oud interieur op pad. Ach. Volgend jaar zal die er stukken leuker uitzien.. Maar zo ver als jullie ga ik niet.. Ik ga het houden bij gordijntjes en kussens 😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was ook mijn eerste plan ;)! Maar van 't een kwam het 't ander en nu zitten we dus met een 40-jarige caravan die er langs de binnenkant (buitenkant durf ik niet goed aanpakken) uitziet als nieuw!

      Verwijderen
  8. Hey Tine ! Super mooi resultaat!!!! Knap!!!! Jaloers😉wil ook wel eens een kijken komen nemen😉groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Greet! Spring gerust eens binnen om hem/haar live te komen bekijken!

      Verwijderen
  9. Knappe make-over! Dat is genieten geblazen op vakantie !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi gedaan, binnenkort moet ik ook gordijntjes maken voor in onze camper, hoe heb jij deze gemaakt of heb je een link waar de uitleg beschreven staat. Grts

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik heb de oude gordijntjes als voorbeeld gebruikt ... Ik heb telkens twee lappen stof (de Soft-Cactus en de zwarte katoen) met goede kanten op elkaar gestikt met bovenaan een tunneltje om het ophangsysteem door te rijgen. Onderaan liet ik een keergat en dat naaide ik toe dmv stopstitching. Kan je hiermee verder?

      Verwijderen
  11. Wauwie, daar zou je met plezier mee op vakantie vertrekken! Super knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!