zaterdag 23 juli 2016

Billieparade!

Dit is nu eens echt een gemakkelijk bericht om te schrijven. Wie kent het Billiepatroon van Zonen09 immers nog niet? Op de blog kon je het overigens ook al enkele keren terugvinden: hier als communietrui bij Tine, hier in meisjesversie bij Annemie, hier als kleurplaatactiviteit en hier als stoeferij over de perfecte V-hals ;-) bij mezelf.
Soms vraagt iemand zich af wat de meerwaarde is van nog een T-shirtkooppatroon... Dit Billiepatroon is compleet, zit zo goed in elkaar en de instructies zijn zo duidelijk dat we het echt een meerwaarde vinden bovenop alle rest. Soms is het handig om wat bandwerk te kunnen doen om de klerenkast weer te vullen. Billie leent zich daar uitstekend voor. Volgens ons een echte aanrader!

Stella, Tine en ik kleedden onze zonen (respectievelijk Cis, Juul en Vik, Tijs) met meerdere variaties van het Billiepatroon om de veelzijdigheid er van aan te tonen. En met onze voorbeelden ben je er trouwens nog lang niet! Inspiratie nodig? Hierna vind je deze in overvloed...

Tijs met de meest simpele versie: ronde hals, gewone mouwen...



Cis, Vik en Tijs in de blijkbaar meest populaire versie: met raglanmouwen.



Cis, Vik, Juul en Tijs met een V-hals, met of zonder lange mouwen. Die V-hals, dat is me toch nogal wat...

 
En tot slot, Cis en Tijs in een T-shirt me enveloppehals. Maak je die, kijk dan zeker na of je de gecorrigeerde versie voor de halsboordjes gebruikt!


En, omdat een parade pas echt een parade is als je niet alleen bent, nog enkele combifoto's! Ik kan je garanderen, het was een hele klus om de jongens ook nog eens samen op de foto te krijgen ;-)!

Een combi van ronde hals met gewone mouwen, eentje met raglanmouwen en een met V-hals...

 Twee V-halskes vredig samen aan het graven...


Een rond halske met raglan mouwen en een V-ke...

En twee apekes!




Naaisgroeten Stella*, Tine en TinneV (en Cis, Juul, Vik en Tijs!)



Altijd leuk om te lezen wat je van onze creaties vindt!

25 opmerkingen:

  1. Wat een knappe creaties - mooie stofjes en ..... last but not least: knappe rakkers

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. merci, uit naam van de hele gang ;-)

      Verwijderen
    2. Heb weer wat inspiratie opgedaan oa ivm met combineren van stofjes 😉

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  2. Wat een pracht exemplaren!! Ik wist trouwens niet dat er een aangepaste versie voor de enveloppe-hals is?! Weeral wat bijgeleerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hop se, het loont om hier af ten toe eens te komen kijken. Bedankt trouwens voor het compliment.

      Verwijderen
  3. Hola pola! Wat een parade! En nu realiseer ik me dus dat jullie met meer zijn... Ik dacht al, wat een tempo heeft die zeg ;-) Voortaan wat meer lezen en niet meer alleen foto'kes kijken dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-), Ja, onderaan staan telkens de namen en je kan ook sorteren op naam. Maar, pas op, in de praktijk ben ik het vooral die post dus ivm dat tempo... (hahaha)

      Verwijderen
    2. Tinne is is inderdaad ons racemachien! Dat tempo kan ik ook niet aan :-)

      Verwijderen
  4. whaah wat een leuke parade. Stuk voor stuk mooie exemplaren. https://stokstaartjedoethetzo.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's van leuke jongens met leuke billies! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zalig bij de tweede reeks heb jij gelijk zo een heel dun boordje is dat iets speciaals....de t -shirt svan smafolk hebben ook zo ene heel dun boordje...zou dat graag ook eens doen ipv een bredere boordband...
    amai een supernaaiklus en een super klus om ze allemaal op d elens te krijgen!!!well done :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was inderdaad een superklus, maar wel een leuke ;-) en vooral ook een erg gezellige ;-). Ideaal "excuus" om nog eens af te spreken natuurlijk ;-). Ivm het heel dun boordje, laat ik Stella de uitleg doen!

      Verwijderen
    2. Hier vind je trouwens al wat extra info over hoe je een boordje "biaisgewijs" aan kan zetten... http://madebymamasha.blogspot.be/2011_06_01_archive.html

      Verwijderen
    3. Dat gaat inderdaad biasgewijs zoals Tinne al zei. Ik heb dat tot nu toe altijd gedaan bij de t-shirts voor kinderen. Net als mamasha volgde ik ook instructies uit de Ottobre waarbij ik een boordje knip van 3,5 cm breed. Dan stik ik het met de goede kant op de goede kant van het shirt. Vervolgens omplooien naar achter en vaststikken met de tweelingnaald (in het midden van de boord; mamasha stikt er voor zo ver ik kan zien twee keer door met de tweelingnaald). Succes!

      Verwijderen
    4. Dankjewel Stella,ga ik ook eens doen - dan zijn de bordjes idd nog mooier !

      Verwijderen
  7. Wat een werk! Zitten heel mooie exemplaartjes tussen. Wist trouwens niet dat er een gecorrigeerde versie is. Dat moet ik eens nakijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw, wat een fantastisch overzicht! Dat zijn héél veel Billies! en allemaal om ter mooist :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!