maandag 19 februari 2018

De drie Catherine's: de twinset-cardigan, de gilet en de bomber-caridigan

(for now only in Dutch but you can use the translate button)
Geen nanoseconde aarzelde ik toen ik las dat Suz van Sewpony testers zocht voor haar Catherine Cardigan! I loooove Sewpony dus een kans om niet te laten schieten...




De perfecte stof vond ik bij Lizzy l'oisseau... De juiste stofkeuze doet toch veel... En omdat ik er meer dan genoeg van had/geen genoeg van kreeg, maakte ik er nog een T-shirtje bij: een Issie Top-hack (ook eentje uit de Sewponystal trouwens (HIER voor de Nederlandstalige werkbeschrijving!). Ik zette kapmouwtjes aan de top en liet deze onderaan minder schuin uitlopen.

De Catherine Cardigan oogt meisjesachtig door de fronsjes op de rug en... 


... bovenaan de mouwen:


Aan het knopenpad kan je een lange ("pussy bow") of korte strik zette, maar ik koos voor de zonder-versie. In plaats van knoopjes te verspreiden over het ganse knopenpad, hield ik het bij drie kamsnaps.





Behalve voor lange mouwen (met lange boord) kan je ook kiezen voor een kort of driekwartmouwtje... 


Het patroon valt niet heel lang en niet heel ruim dus meet goed na. Sewponypatronen zijn voorzien van goede instructies én wat helemaal super is: ze verschijnen ook in het Nederlands!

Mooi dat Noor er mee is...



Ik kan het niet laten om te spelen met patronen en omdat alle goeie dingen uit drie bestaan ging ik nog wat door... 

Eerst en vooral liet ik de mouwen, het knopenpad en de rugpas weg, verbreedde ik de schouders een beetje en voegde ik een voering toe om een giletje van de cardigan te maken. Heerlijk in dit nepbontje dat ik bij Ateljee P vond... HIE vind je een tutorial om zelf zo'n vestje te maken. Je kan dezelfde aanpassingen aan andere patronen maken trouwens.




Ondertussen weet je misschien dat ik liefst mijn patronen voor Noor (desnoods met kleine aanpassingen) ook voor Tijs gebruik... Kostenefficiënt zijn enzo...

Hij kreeg dus een Catherine Bomber-cardigan: 


Je kan HIER lezen hoe ik het patroon aanpaste.



En mooi dat Tijs met zijn vestje is ;-)...



Wil je meer Catherine Cardigans zien? Deze dames tonen je de komende weken hun versies:




Geen blogtour zonder kortingen uiteraard! Een ganse maand krijg je met de code: CATHERINE15  15% korting bij je aankoop. Ben je het Engels niet zo machtig: ik laat je zeker nog weten wanneer de Nederlandse vertaling te koop is! 

Naaisgroetjes van TinneV!

Patroon: Catherine Cardigan (12m tot 12jaar) - binnenkort ook verkrijgbaar in het Nederlands - $9 USD (nu 15% korting)

6 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!