vrijdag 16 februari 2018

Origami eens een sweater(jurk), da's wat anders dan een kraan- en andere vogels!

Tijdens mijn examens, laaaang geleden, spendeerde ik ongeveer 60% van mijn tijd aan het vouwen van zowat het hele dierenrijk... Dankzij deze periodes bereikte mijn fijne motoriek zeer hoge niveaus.
Een sweater ontbrak in mijn collectie... Mijn hart maakte dan ook een blij sprongetje toen ik zag dat Elles van
Misusu Patterns testers zocht voor haar nieuwe patroon: de Origamisweater(jurk)


Een origineel unisexpatroon voor een raglansweater(jurk) met kraag waar je al je collorblock-lusten op kan botvieren! Maar je hoeft natuurlijk niet all the way te gaan, ook in dezelfde kleur geeft het lijnenspel van de verschillende patroondelen al een leuk effect!
Vooral de kraag is een blikvanger. Om hem te assembleren moet je er even goed je verstand bij houden en je voorbereiden op een beetje priegelwerk.





De handleiding bij Misusu Patterns patronen zijn heel helder en professioneel, en dat helpt hierbij! 



In een vorige post stak ik mijn lofzang al af over Misusu Patterns. Ik kan deze alleen maar herhalen ;-). Het nieuwst patroon is er weer boenk op!



Het patroon voorziet in zowel korte als lange mouwen en ook een kangoeroezak is optioneel.
Ik ben vooral weg van Tijs zijn truitje: De heerlijke zachte stofjes en de pittige kleurtjes die hem zo flatteren zijn zalig...
Foto's maken, is niet altijd evident... Tijdens het zelf plasticine maken, wilde hij toch even poseren met zijn creaties!



Wil je het patroon aankopen, dan kan dat vanaf vandaag de komende maanden via het online magazine One Thimble. Daarna kan je gewoon terecht bij Misusu Patterns zelf. 


Voor meer inspiratie:

Naaisgroeten van TinneV

Patroon: Origami Sweater(jurk) van Misusu Patterns (maat 80-164) (tijdelijk 7euro ipv 8.5euro!!!!)

14 opmerkingen:

  1. Twee mooie versies! Zo knuffelzacht, die laatste!
    En ik beken, ik was ook een origamimens ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt? Oh, misschien is dat wel een nieuwe club: de ex-origamiërs! Deed je dat ook vooral onder de examens enzo? ;-))

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Oh, is dat hetgeen je vooral opvalt? Leuk want ik hou inderdaad van kleur...

      Verwijderen
  3. Ik kan me zo je studeertafel voorstellen ;-) Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Eva, echt dus he! Vol met papiertjes overal en een boek met stappenplannetjes (ik heb het hier nog maar het wordt verdrongen door internet ;-))). En dan overal beestjes en ik maar genieten... ;-)

      Verwijderen
  4. Heel erg bedankt Tinne! Het was weer een genot om met je te werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie de geboorte van de pelikaanversie nog zo voor me! De uitputting van een heerlijk naaiweekend nabij, en dan toch nog even puzzelen of alles past en 's avonds opnieuw doorgaan, allebei aan de andere kant van het Antwerps grondgebied, vanachter de laptop+naaimachine <3

    Enneuh, die van Tijs die laat ik voorlopig maar niet zien aan Seef, of hij wil er ook zo één! <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie er niet meteen pelikanen in maar verder deel ik dezelfde leuke herinnering ;-))

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!