zondag 19 juni 2016

Nog een Asterjurk: net iets anders...

Ik was in de wolken over de snelheid waarmee ik een nieuwe jurk in mijn kast kon hangen... Ja, de Asterjurk valt bij mezelf in de smaak. Het is helemaal mijn model: geen diepe (in mijn geval functieloze) uitsnijdingen, niet te getailleerd, leuke halsboord... Toch bleef ik wat aarzelen over de patroondelen voor de hals zoals LMV ze uittekende... Twee centimeter wegnemen in het midden van de patroondelen werkte in mijn vorige versie toch niet helemaal. Een andere tip die ik vond, is de patroondelen in 4 (!!!!) maten kleiner overnemen. En ja, dit was het wel...  of toch voor de stof die ik nu gebruikte.

Andere ervaringen blijven zeker welkom!


Patroon: Aster uit La Maison Victor, verlengd tot een jurk.

Naaisgroeten TinneV

P.S.: dit is de tip van Sandra Coupje van de fbgroep Stoffemiekes: stik het puntje van de boord op anderhalve centimeter van de rand ipv een halve.

22 opmerkingen:

  1. Hey, ik maakte gisteren mijn eerste Aster, vandaag een tweede en nam die halsdelen idd beetje kleiner, ik vind het goed... 4 maten, dat lijkt mij straf... maar why not! Ik vind jouw kleed super super mooi! Dat stofje past daar perfect bij! Ik vind jouw kraag mooi ze, we zitten allicht als naaisters te veel met een loep op onze creaties te kijken :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, straf he? Maar het maakt niet zoveel verschil. Het geheel wordt minder klein dan als je twee cm wegneemt... Ik heb een 40 overgetekend en de hals is 32...

      Verwijderen
  2. Oooooh, deze zou ik zo in mijn kast hangen!!! Zalig schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuk idee om er een jurk van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat noemen ze plantrekkerij ;-): halsboordje dat ik zo leuk vind én een jurkje erbij...

      Verwijderen
  4. Mega! Die mag hier ook direct in mijn kast belanden.
    Dus allé, nog een naaiplannetje erbij op mijn sowieso al veel te lange lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erg hè, dat lijstje met plannen dat zo lang wordt ;-), succes!

      Verwijderen
  5. zo schoon èn origineel zeg!! prachtige jurk!! die Aster halslijn vind ik ook zo mooi, die wil ik echt ooit eens proberen! je maakte echt een hele mooie!!heb ik gepind ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi!!!! Leuke stof ook!!! Verlengde je gewoon het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik trok het door naar beneden en maakte smaller aan de taille. Poepsimpel dus...

      Verwijderen
    2. Bedankt, ga er mij ook eens aan wagen :-)

      Verwijderen
    3. oh, leuk. zeker het resultaat tonen he ;-)

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!