zondag 9 oktober 2016

Eenvoudig patroon + LotteMartensSTof = feesten in stijl!

Lotte Martens is een naam in de stoffenwereld. Hoorde je nog niet van haar, dan mis je iets... Deze dame ontwerpt en bedrukt haar eigen stoffen die zeer gewaardeerd zijn! Het design is uniek, de stoffen aangenaam om mee te werken... En ik kreeg van MissAnaïs zomaar een paneeltje en een effen aanvulling: een klassevolle, iets wat stijvere stof (een mengsel van viscose en polyester) met bronzen vogeltjes op gedrukt.

Ik wist meteen wat er mee gedaan... De print wilde ik zeker prominent aanwezig laten. Het paneel gebruikte ik volledig voor het voorpand van een eenvoudige jurk (patroon vind je hier). Ook voor het restje heb ik nog een ideale bestemming (update: voor het resultaat van de restjesverwerking, klik hier: City Gym Shorts in Sporty Chick Style). (Voor de hoeveelheid stof die ik nodig had, kijk even helemaal onderaan dit bericht).


De rokzoom werkte ik af met een metalickleurige biais. Veritas was mijn vriend... Ook het perfect matchende riempje vond ik daar!


Dit is voor mij de perfecte feestjurk. Eenvoudig en stijlvol! Meer hoeft niet...
Mijn moeder is de gelukzak. Ik probeerde de jurk heel eventjes uit ;-), voor de foto's hè ;-) Nu mag mamalief hem dragen op het feest ter ere van het 45-jarig huwelijk van haar en mijn vader... De perfecte feestjurk, zei ik het niet???

Wat denk jij? Mag een feestjurk eenvoudig zijn of kies je voor een speciale gelegenheid liever een complexer patroon?



Update: Voor de Let's Party Contest van Lotte Martens stuurde ik deze foto's in. Je kàn hier stemmen tussen 30 mei en 3 juni 2017: 

Ook deze short dong hier mee naar een hartje.


Stof: MissAnaïs Lotte Martens-stof: Buteo038(Voor mijn maat (zie patroon!) kwam ik ruim toe met slechts 1 paneeltje van de bedrukte stof voor het voorpand. Voor het achterpand gebruikte ik 60cm van de effen stof. Dit lukte zo voordelig omdat ik de stof in de stofbreedte gebruikte. Goedkope feestjurk dus!!!). 
PatroonRoman Tunic


Naaisgroetjes TinneV
PS: een prachtig paneeltje van Lotte Martens zo maar krijgen om over te bloggen, daar zeg ik geen neen tegen! Maar zoals steeds ben ik eerlijk in mijn oordeel en solfer ik je niets op waar ik zelf niet achter kan staan...

36 opmerkingen:

  1. prachtig! zo'n mooi stofje vraagt inderdaad om een simpel patroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Tinne - wat zal je mama schitteren in jouw feestjurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi. Zowel het stofje als het kleedje! Knap gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi! En dan nog weggeven ook, een mooi en hartverwarmend gebaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo'n prachtig cadeau! heel sjiek en idd feestelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow! Wat een mooi cadeau! Een feestjurk hoeft niet complex te zijn om feestelijk te zijn. Zeker niet als het zo'n mooie stof is....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is dus het voordeel, een mooie stof maakt het geheel al af!

      Verwijderen
  7. Zo schoon!! Sparkling. Jij zal stralen met de feesten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, erg mooi. Die stoffen van Lotte Martens zijn echte pareltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh <3 ben helemaal verliefd!! Zowel op de stof als op het patroontje (y)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een compliment! En je mag het patroon gerust testen he ;-DD

      Verwijderen
  10. Prachtig!

    Een feestjurk mag speciaal zijn, maar dat kan al net zo goed door een prachtige stof te kiezen en dan mag het patroon zeker eenvoudig zijn zodat de stof volledig tot zijn recht komt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En ja, de kunst bestaat er vaak in dé stof te vinden he...

      Verwijderen
  11. Pfieuw pfieuw 😉
    (Ik fluit hè 😁)
    De hele combo maakt het feestelijk! Ik heb binnenkort ook een feest...😂

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk feestjurkje. Ik had nog nooit van deze stoffen gehoord, maar ik zie hier wel een leuk project in voor X-mas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo leer je nog eens wat nieuw kennen ;-). Lotte Martens heeft nog zoveel moois!!!!

      Verwijderen
  13. Bij deze stof is eenvoudig het beste! Bij een simpel stofje mag het patroon wat meer zijn. Deze jurk is helemaal geweldig, en zou ik zo dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige jurk!!! Ik zie inspiratie voor mezelf als zoonlief zijn lentefeest doet ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! Enig idee waar deze stof te verkrijgen is? Ik heb even gegoogled maar vind hem niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi, ik weet niet of deze nog te vinden is... Hoorde wel dat iemand hem een tijd geleden nog zag bij Madeline De Stoffenmadam? Dank je, trouwens!

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!