woensdag 31 augustus 2016

When autumn leaves start to fall ...

Stralende zon of niet, ik toonde mij deze keer eens van de vooruitziende moeder! Ik begon alvast aan de herfstgaderobe voor mijn zonen en greep ook deze keer - oh verrassing! - naar mijn favoriete patronen van Zonen 09.

Het succes van de Lars voor Juul gaf me vleugels en deed me het patroon nog eens 2 maten vergroten. Met alle risico's van dien. Maar ik wilde de sprong wel wagen. Ik zou hoogstens wat stof (een petrolkleurige wollen stof die zich heel moeilijk laat fotograferen in combinatie met een panelenstof van Bambiblauw) en ettelijke uren kwijt zijn. En gelukkig was ik zo zelfverzekerd, want het resultaat mag er best wezen (eigenlijk vind ik de jas fantastisch, maar een beetje valse bescheidenheid kan geen kwaad!). Omdat mijn kinderen geboren zijn met een genetische afwijking in de lengte naaide ik de boordstof niet vast "in" de mouw, zo won ik algauw enkele centimeters. En die blijken echt wel nodig te zijn!




En omdat ik nu toch in de aanpasfase zat en Juul best wel wat broeken kan gebruiken, besloot ik ook de Cisse een maatje te vergroten. Het patroon loopt tot maat 134, maar omdat ik de broek nog wilde laten passen binnen enkele maanden vergrootte ik het tot maat 140, voor mijn zoon van 7 die nu exact 1m 40 is. Ik gebruikte een donkerblauwe jeans (met wat rek in) en een restje van zijn communiehemdje voor het superschattige 'achterwerkzakje' (toch mooi gezegd, hé). Het werd een basic broek, met valse gulp en knoopsgatenelastiek.

Bovenstukken heeft een jongenskast ook nooit genoeg. Voor Vik naaide ik daarom een Charlie in de oh-zo-gekoesterde tricot van Lillestof die ik vorig jaar bij Pieke Wieke vond ('t is te zeggen: ik denk dat de stof mij eerder vond, maar dat zijn details). En voor beiden voorzag ik nog een Billie met lange mouwen en polosluiting. Dierenvriend Juul greep al snel naar de walvissenstof, terwijl ik voor Vik voor een iets stoerdere combinatie ging.





Maar het liefst van al laat ik deze kledingstukken nog even in de kast liggen, zodat we kunnen genieten van een heerlijke nazomer! Niets zo fijn als na een werkdag thuiskomen met de avondzon op het terras ...


Naaisgroetjes van Tine

14 opmerkingen:

  1. Wow super mooi! Echt ik zou dat zo in een winkel kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai zo knap!!! Echt iets om trots op te zijn. Had je gezegd dat het uit een boetiekje kwam had ik het ook meteen geloofd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauwie. Tine, je kan een eigen kledinglijn beginnen ! Ik ben alvast fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, zoveel gemaakt! En allemaal zo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, stuk voor stuk prachtexemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, zo'n productiviteit zeg! En allemaal even mooi, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!