zaterdag 25 november 2017

Naais To Meet You

Wat een topidee! Sewbidoo Eveline organiseerde een Lage Landen Naaidate. Niet op één plek maar op 10tallen! Iedereen die daar zin in had, kon op zondagnamiddag 27 oktober gastvrouw zijn en "vriendinnen" creatievelingen ontvangen. Mij lukte dat die dag niet maar aan het staartje van deze Naaidate doe ik wel graag mee: 


Een virtuele naaiontmoeting met jou dus: naaisgeriefbloglezer! Jill van Cadans gaf me al even geleden het virtuele stokje door maar het kwam er nog niet van... Eigenlijk zou ik liever IRL met jou ervaringen delen en vooral ook graag horen wat jouw antwoorden zouden zijn op de vragen die me voorgelegd werden dus bij deze deel ik veeeeeeeeeeeel stokjes uit: voel je vrij om hieronder jouw naai-ervaringen te delen! Ze benieuwen me zeer! 

1. Wat was jou eerste naaistuk dat je maakte en voor wie?

Mijn eerst naaistuk maakte ik, heel egocentrisch, voor mezelf. Of misschien beter: heel altruïstisch, want arme diegene die ik met zo'n onding zou opzadelen ;-)... Een speldenkussen. Schots en scheef. 1 advies: laat dat extra stikseltje nadat je je kussentje gevuld hebt maar achterwegen, geen enkele meerwaarde ;-).

Om het goed te maken, post ik mijn zo goed als tweede eerste naaisel: een polootje voor Tijs, mijn jongste... 

(Het relaas over deze eerste naaiseltjes krijg je HIER, mét een polotip op de koop toe!)

Hoe begon jij? Rustig en beheerst of ging jij meteen all the way???

2. Op welk naaistuk ben jij het meest trots?

Ik wou dat ik kon zeggen: een jas maar helaas... Dat plan ligt al een tijd klaar... Plan zei ik ;-). Wat ik wel maakte, maar sindsdien niet meer, is een soort hemdjurk nl. de Fridaydress van Petit a Petit + Family. HIER blogde ik er al eens over... Enthousiast schreef ik me in een voor test en lap... 


Ik naaide nog nooit een kraag met staander enzo... maar aangezien ik me voor de test geëngageerd had, ging ik er helemaal voor... 's Avonds laat zat ik gebogen over de Engelstalige tutorial die nog niet helemaal duidelijk was... Des te groter de voldoening toen het (min of meer) goed gelukt was! Ik leerde meteen dat ik goed presteer onder tijdsdruk en met een deadline maar dat het me ook wel veel stress oplevert. Ik zwoor sindsdien al 10tallen keren dat ik me niet meer zou laten verleiden tot testen maar de lokroep is telkens te groot... 
De jurk werd al bij al te weinig gedragen wegens een te veel andere jurken, rokken, shirts... Herkenbaar of naai jij enkel wat je echt nodig hebt? Ook al hangt de kast boordevol, ik wil dit patroon echt nog eens opnieuw vastnemen. De stof ligt al een hele tijd de kast... 

Wat vervult jou met veel trots? Wat neem jij soms vast, louter om te genieten van de aanblik ;-)?

3. Welke naaister/ontwerper/blogger/you tuber/instagrammer zou je graag eens in het echt ontmoeten?

Ik heb meerdere leuke online contacten maar niet steeds het verlangen om deze mensen ook persé in het echt te ontmoeten. Eerst maar eens genoeg tijd vinden om mijn IRL vriendinnen vaker te kunnen zien ;-)! Naaiweekends en blogmeetings zijn wel de ideale gelegenheid om gezellige en ongedwongen tijd door te brengen met gelijkgestemden. Misschien zou het wel tof zijn om iedereen op een soort van internationaal naaiweekend te ontmoeten waar we plots allemaal dezelfde taal spreken. Stel je voor! Dan zou ik vb. de Japanse Emi Shimokawa tegen willen komen! Je kan haar HIER op Instagram volgen en via de blog: Just Add Fabric. Het lijkt me een lieve dame en ze is heel geëngageerd in het naaiwereldje. Ik kom haar te pas en te onpas tegen als een soort van sidekick van patroonontwerpsters. 

Ben jij grote fan van iemand uit de wijde naaiwereld? 

Het stokje brak ik dus in stukjes en gooi ik wil in het rond! Misschien beantwoordde je de vragen ondertussen zelf ook al in gedachten: feel free to share them ;-). 

En vergeet niet: ons kan je virtueel blijven ontmoeten via deze weg ;-):


Naaisgroeten van TinneV

5 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!