zondag 5 februari 2017

Pailletten-blingbling-T-shirt zonder moeite!

Mijn zoontje vroeg "een T-shirt waar je in kan schrijven". Mijn reactie was: "OMG" (of te wel: "Oh my God"). Ik ben niet echt een blingbling-type... Maar tegelijk zag er wel de fun van in: schrijven op je T-shirt. Hoe cool is dat???


Het bleek niet zo eenvoudig om dat soort stof te vinden... Maar na enig zoekwerk kon ik aan de slag! Ik zou voor zowel Tijs als Noor (want natuurlijk wilde ook de dochter zo'n shirtje) een T-shirt maken met een voorpand uit kantelpailletten...
Ik wijzigde mijn plannen bijna meteen toen ik me plots afvroeg hoe ik deze klus zou kunnen klaren zonder een boel gebroken naalden en frustraties... 
Een nieuw plan drong zich op:

Inderdaad... textiellijm... en enkele bestaande T-shirtjes... 
Veeeeeel en veeeeel gemakkelijker... Je knipt een sjabloontje uit. Legt het op de achterkant van de stof en knipt rats door de pailletten heen. Met een stevige schaar die niet je beste stoffenschaar is... 


Daarna plak je gewoon het stuk paillettenstof op je bestaande T-shirt en hoppa! De kinderen zouden niet meer tevreden zijn met een volledig zelfgemaakt exemplaar! Je moest ze hier eens zien glunderen!

Noor koos, uiteraard, voor een hart...



Tijs was niet af te brengen van een rechthoek... 


Wat denk jij van de paillettentrend? Houd jij er van? Waagde jij je al aan een naai-avontuur met deze lastige stof? Zelf ben ik heel benieuwd naar hoe het T-shirt er na een wasbeurt uit zal zien... Ter bescherming van onze wasmachine, stop ik ze in elk geval in een katoenen waszakje...


Naaisgroeten TinneV

17 opmerkingen:

  1. Keigoed gevonden! Hou me op de hoogte van de duurzaamheid. Kan dat in de wasmachine?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Terechte vraag dat van die duurzaamheid... Daar ben ik dus ook benieuwd naar... Ik houd je op de hoogte.

      Verwijderen
  2. Niet volledig zelfgemaakt maar wel zelfbedacht ;) heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar heb je de pailettenstof uiteindelijk gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kocht voor de dochters wijselijk een tshirt en truitje met pailletten in de C&A. En die zijn alleszins ongeschonden uit de was gekomen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 😀Volgens de winkel zou dat bij deze stof ook het geval moeten zijn... Afwachten...

      Verwijderen
  5. Zo tof gedaan! Ik zou er zelf ook wel zo eentje durven dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die zijn gaaf geworden, heb zondag in Parijs deze stof voor het eerst op een beurs gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-). Als ze het in Parijs verkopen, dan moet het wel goed zijn ;-D

      Verwijderen
  7. 't Is niet echt iets voor mij, zo'n pailetten, maar dat de kinderen er zot content mee zijn, versta ik wel! En origineel gevonden met textiellijm!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die Tinne toch. Ik verschiet nog elke dag van haar 🤗🤔😤

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super tof en de kids tevreden. Wat wil een moeder nog meer! Ons dochtertje is ook fan en kreeg een gekocht shirt omdat ik geen idee had hoe het zelf te doen. Geweldig goed idee van jou om met textiellijm aan de slag te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!