vrijdag 2 december 2016

Lewis Coat

"Weeral een jas, mama?!?!" Ik weet het, ik ging het niet meer doen, maar toen kondigde Marthe van Compagnie M. aan dat ze de Louisa Coat zou omtoveren tot een stoere en warme jongensjas ... Tja, ik gebruik 'overmacht' dan maar als excuus.


Voor deze jas ging ik weer all the way. In mijn stoffenkast lag nog een mooie en stevige buitenstof. Deze wilde ik combineren met een roestkleurige punta di roma, maar het geheel miste pit. Vandaar dat ik voor blauw koos als accent. Ik voorzag overal paspel en zocht een rits in dezelfde kleur. Het geheel voerde ik met fleece. Mocht mijn naaimachine het kunnen, het zou gevloekt hebben! Het doorstikken van al die lagen gebeurde niet echt op een gezwind tempo.
De punta di roma bestempelde ik deze keer (hier deed ik het al eens met vliegtuigjes) met fietsjes in eenzelfde blauw. Op de voorpanden schilderde ik een beer op een gelijkaardig fietsje. Zo werd het geheel wat speelser. Het bestempelen/beschilderen van de stof is tijdrovend, maar het resultaat valt hier telkens in de smaak.

Ik maakte de Lewis Coat in maat 12 voor mijn uit de kluiten gewassen bijna 10-jarige. De jas is nu nog wat ruim (maar zeker niet té groot), wat me het vertrouwen geeft dat hij er een hele winter plezier van kan hebben.
De jas blinkt duidelijk uit in draagcomfort. Je kan ermee rennen ...


Je kan je ermee verstoppen ...


Je kan ermee aanvallen ...


Je kan ermee 'dabben' ...


En je kan er zelfs van houden ...


Foto's maken in de winter blijft een uitdaging. Dat was al bij al misschien wel het moeilijkste aan dit hele proces.

En vanaf nu ga ik in kerstcadeautjesmodus! Op de planning staan nog heel wat leuke dingen voor de mete- en petekindjes. Ben je zelf nog op zoek naar leuke ideetjes, doe dan nog gauw mee met onze give-away!

Naaisgroetjes van Tine!

19 opmerkingen:

  1. Heel leuk geworden en tof gevonden van die stempels op de voering

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ja, hé, het staat hem wel ... die stoere zoon van mij.

      Verwijderen
  3. Ik ben fan van jou, je zonen en alle jassen die je maakte! Knap alweer! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw voor het bedrukken van de binnen stof, de jas in zijn geheel en de mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Dankjewel! En jij maakte zelf ook een hele mooie versie!

      Verwijderen
  6. Kei mooi! en die bestempelde binnenstof! Echt wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig en dat zelf bestempelen van de stof vind ik echt geweldig! Dat maakt de jas nog meer uniek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hé, en zo kies je zelf wat er op de stof staat ... Vaak zijn de prints van bedrukte stofjes al wat te 'kinderachtig' voor mijn stoere zoon. Het bestempelen is dus een goed alternatief.

      Verwijderen
  8. Heel mooie jas ! Zelfgestempelde voering is toppie !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als de jassen altijd zo mooi zijn, kunnen je zonen er moeilijk iets op tegen hebben denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!