maandag 12 december 2016

Een Ila Dress om je schatten (of zakdoekjes) in mee te smokkelen!

(for English: see below)

Waar blijven die ontwerpsters de ideeën halen! Je moet maar met je ogen knipperen of de kleine dametjes worden weer verwend met een nieuw jurkenpatroon! Een tijd geleden deed Olga van Coffee + Thread een testerscall voor de Illa Dress. Ik houd van testen, zoals je ongetwijfeld al af kon leiden uit mijn laatste blogposts (Irene, Kaia, Friday Dress ;-)), omdat het me vooruit stuwt: er is immers een deadline, ik moet geregeld buiten mijn comfortzone treden en mijn talenkennis wordt weer eens opgefrist ;-) 

De Ilajurk heeft een schattig A-lijntje en zakjes in de naad tussen het lijfje en het rokdeel. Heerlijk, zo'n zakjes: de immer geapprecieerde vergaarbakjes voor allerlei kleine vondsten of, in deze periode, papieren zakdoekjes! 

Eigenlijk zou je een rits in het achterpand moeten zien...

Ik omzeilde deze door jeans met lichte stretch te gebruiken. Elke rits die ik kan vermijden, vermijd ik. Gewoon over het hoofd trekken en "aan" is Kees... 

Online zal je Ilajurken vinden die er allemaal net iets anders uit zien. Zo is in het voorpand immers een (facultatief) inzetstuk voorzien dat je al dan niet af kan werken met een paspel. Ik verwerkte deze niet omdat ik de exotische print van de stof niet wou doorbreken.   
De jurk is eenvoudig te maken en door de vele mogelijkheden toch een tikkeltje apart.

Klein detail. De stof is afkomstig van een exclusief tafelkleed ;-) uit mijn lievelingsketen, genaamd "de Kringwinkel". Aangezien ik deelnam aan de test en dus het creatieproces van het patroon van de Ila Dress, zocht ik naar een goedkope stof. Deze vond ik... maar hoewel het tafelkleed geen geld kostte, vind ik de stof zo mooi dat ik blij ben dat de jurk meteen goed paste voor Noor. 

Voel je zelf de goesting al komen?

It might seem unbelievable, but in the wink of an eye, pattern designers all over the world produce a new dress pattern! The source of inspiration seams to be inexhaustible... A while ago, Olga of Coffee + Thread was looking for seamstresses to test the Ila Dress. And I always like to be part of a creation procces, so I signed up! 

One of the most typical features of the adorable A-line Ila Dress are the in-seam pockets. My kids just love these kind of pockets: they're always used to collect little things which they just happen to find and of course, these days, those pockets are perfect for storing handkerchiefs. 

The pattern subscribes the use of an invisible zipper but because I love easy sewing I always try to avoid the use of zippers ;-). That's why I chose stretch jeans at the back. This way, the dress can easily be put on by Noor.

On the internet, you'll find a lot of Illa Dresses, all with different features... You can play with the front insert by e.g. not using it ;-), you can color block as much as you like and play with piping, lace, pompoms...  I chose for simple because of the beautiful fabric I used for this test ;-). I wanted to play safe, so I decided not to use my best fabric, but look what happened ... the tablecloth suits Noor pretty well and I have to admit I've fallen in love with this second hand lining!!

Did I convince you?


patroon: Ila Dress Coffie + Thread (18mnth - 12y)

Naaisgroeten TinneV

17 opmerkingen:

  1. mooie versie, je dochter is er mooi mee ... ik testte hem ook voor mijn tienerdochte. Zij vond hem echt niet leuk, ik wel , maar tieners hebben hun eigen mening he. Dus een blogje zal er niet over volgen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Het kan nog net voor Noor, vind ik. Misschien kan je toch bloggen en de jurk verloten ;-)

      Verwijderen
  2. Weer een prachtexemplaar voor een prachtdochter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Looks awesome! Thank you very much! Love her boots too!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-) I loved testing this dress... Unfortunately I couln't help you till the end...

      Verwijderen
  4. Dat heb je weer mooi gedaan Tinne! En Noor word een echte echte hé! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alle hartjes voor je tafelkleed; mooi zoals ze erin straalt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je ;-). In het echt is het tafelkleed eigenlijk mooier, ik krijg de kleuren niet zo goed op foto!

      Verwijderen
  6. Mooi kleedje voor mooie Noor! En Ik hou van dezelfde keten��

    BeantwoordenVerwijderen
  7. keitof!! ik zag al prachtige versies en deze behoort daar zeker ook bij!! zo'n mooi patroontje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi - en nu maar van alles sprokkelen om de zakjes te vullen hé Noor,😘

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die zakjes zijn de max he! En ik hou ook zo van kringloopvondsten. Super leuke versie heb je gemaakt! Je dochter straalt.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!