zondag 10 december 2017

Maya en haar bloemen als cadeautje...


Geen engelengezang, kerstballen of champagne in mijn "feestblogtourvanBlou"bijdrage... Wel een feestjurk in een pakje... Kom even dichterbij zodat je mee kan gluren naar wat ik inpakte. Ik verklap je een geheim. Houd het tussen ons... 

De dames van Blou brachten onlangs alweer hun tweede patroon uit: Maya.


Toen ze vroegen of ik zin had om deel te nemen aan hun feestblogtour, zei ik geen neen ;-). Meteen wist ik wat ik zou maken: een Mayajurk voor mijn zus! Het model van het kleedje is haar op het lijf geschreven en ik was nog op zoek naar een origineel kerstcadeau... 


Er lag al lang een feestelijk bloemenstofje in mijn kast. De grote lap kocht ik over van Laura van Querida. Hoewel ik het bloemenmeisje van de familie ben, ben ik er gerust in dat ook mijn zus er van gaat genieten...

Maya is een aanpassend cache-coeur model voor zowel T-shirt als jurk. Mouwen kan je in drie lengtes maken en de rok kan je een rechte of A-lijn vorm geven. Bij het uittekenen van de patroondelen, stimuleert Blou je om vooral je unieke lichaamsvorm en niet de standaardmaten te volgen. Het model is aanpassend en dus uitermate vrouwelijk. Als je nog op zoek bent naar een patroon voor een feestjurk, raad ik je aan Maya te overwegen!

Het patroon voegt een aantal extraatjes toe aan al bestaande cache-coeurpatronen.
Zo worden de neklijnen van het voor- en het achterpand aan elkaar bevestigd waardoor je  een origineel effect bekomt.

Linker- en rechtervoorpand krijgen een aangeknipt beleg dat je naar binnen vouwt. De voorpanden worden aan elkaar vastgestikt: geen linten dus...


Tot slot zijn fronsen voorzien in de linkerzijnaad. Ideaal om hetgeen je wil verbergen aan het oog te onttrekken ;-).


Het patroon naait als een tierelier. Op één avond was ik rond. De bijhorende uitleg en extra toelichtingen voor beginnend naaisters (vb. over fronsen) zijn helder. Laat je zeker niet afschrikken als je nog niet veel naai-ervaring hebt!

Omdat mijn zus zelf natuurlijk nog niet kon poseren, droeg ik de jurk voor één dag. En wat voor een dag! Om aan de sneeuwval te ontkomen, mochten Winny en ik de Olmense Zoo even "gebruiken"... We trokken de tropische hal in en maakten daar nieuwe vrienden!


Een heel aparte ervaring: een zoo in de sneeuw... 


We waren gecharmeerd!




En eerlijk? Ik ben zelf verliefd geworden op de jurk... Ik ga Maya en haar bloemetjes met liefde afgeven maar toch ook een beetje met pijn in het hart ;-). 

Maak jij je kerstcadeautjes zelf? Is je feestjurk zelfgemaakt? Ik ben benieuwd welke patronen jij gebruikt! 

Andere blogsters gingen ook aan de slag met een Blou-patroon. Je kan deze week hun creaties hier bewonderen: 

Babarum | Lielebeesje | Lunatiek | Vlijtig Liesje Knutselt | Stannel | jurkjesmama | Just Delphine | KaatjeNaaisels



Naaisgroeten van TinneV!

Patroon: Maya van Blou: in het kader van de feestweek kan je de patronen van Blou tot en met zondag 17 december met 15% korting aanschaffen met de code BLOUFEEST!

15 opmerkingen:

  1. een prachtig kerstgeschenk! Ik maakte mijn feestjurk en feesttop (de Maya dus ;-) ) ook zelf en probeer toch wat zelfgemaakte geschenkjes onder de boom te krijgen, maar nu ik er aan denk zou ik beter een versnelling hoger schakelen daarvoor ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Feestjurk en -top!!?? Je bent toch al goed in gang geschoten dan want pas moest je nog beginnen ;-). En ja, het is er altijd sneller dan je denkt he? Ik vrees dat ik niet veel andere zelfgemaakte kadootjes ga gemaakt kunnen krijgen dit jaar...

      Verwijderen
  2. De jurk staat je mooi! Je zus gaat heel blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moh, Tine!!
    Wat ben ik blij dat dit stofje zo'n mooi kleedje is geworden! Kon alleen maar bij jou ;-)
    Die zus gaat super content zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai, wat een mooi compliment ;-x. Ik denk echt dat ik voor mijn zus gewoon een andere ga maken en deze houden ;-)

      Verwijderen
  4. Gohhh mooi jammer dat ik je zus niet ben 😉
    En wat een prachtige foto's, als je er niet door moet heeft sneeuw toch echt zijn charmes 😍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-), en ik mis de sneeuw al een beetje. 't Is echt wel mooi he...

      Verwijderen
  5. Oh wat mooi!!! Ik ben vooral onder de indruk hoe de stof perfect tot zijn recht komt, wat niet altijd gemakkelijk is met zo'n patroon. Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat klopt inderderdaad, deze stof is er echt wel ideaal voor, ik heb ze een beetje gedraaid zodat het allemaal goed uit kwam en vwala, het is gelukt ;-).

      Verwijderen
  6. Toffe versie, je hebt een mooi stofje gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!