dinsdag 11 april 2017

Pyjama twinning, Imme hack en een gratis patroontje!

In mijn vorige post verwees ik er al naar: ik hackte Imme, het nieuwe patroon van From Niki With Love. De jurk werd het bovenstukje van een shortama voor mijn dochter (zie verder voor meer info).

  

Voor het broekje baseerde ik me op een patroontje dat ik vorig jaar zelf tekende. Je kan het zowel maken in een rekbare als in een niet-rekbare stof en met kleine aanpassingen past het van maat 134 tot 152. Je kan het hier downloaden. Een geïllustreerde werkwijze krijg je er bovenop! (zie verder voor meer info over de shortama)

Juul, de zoon van collega blogster NaaisgeriefTine, draagt een pyjama uit eenzelfde stof. Tine tekende de broek zelf op basis van eentje uit Juuls garderobe en gebruikte de Billie van Zonen09 als pyjamabovenstuk.





Juul ontwikkelde overigens een vernuftig systeem om zijn knuffels op een vaste manier te ordenen.



Geen enkele knuffel komt liefde tekort want elke nacht krijgt één van hen op rechtvaardig berekende wijze een plekje naast hun knuffelvadertje! Goed he?


Even meer over de hack van het Imme jurkje: uiteraard kortte ik de jurk fameus in.

 De mouwen knipte ik een heel stuk korter en met de overlock maakte ik er een rolzoompje aan.  

Voor de short koos ik de meest eenvoudige werkwijze: ik liet zakken en elastiekjes weg. Verder zette ik boordjes aan de pijpjes en maakte ik een heupboord met tricot, ook zonder elastiek.

Geloof je me als ik zeg dat de fotoshoot de zwaarste taak was ;-)?


Maar soms rusten de vechtende puppies ook wel eens uit ;-)


Laat het zeker weten als je zelf met het patroontje van de short aan de slag ging?







Naaisgroetjes van Tine en Tinne

12 opmerkingen:

  1. Nogmaals prachtige creaties! En ook de foto's lijken heel goed gelukt!
    <3 voor het sorteersysteem. Ik deed als kind hetzelfde :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat shortje heeft wel iets. Wie weet krijg ik het wel aan mijn broekenhatende dochter verkocht. Als ik het maak, laat ik het weten!
    dank u voor de beloofde actiefoto's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend... Imme komt hier ook op mijn lijstje! Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoppa, nog eentje er bij ;-). Maar een basispatroontje kan je inderdaad altijd gebruiken...

      Verwijderen
  4. Heel mooi geworden allebei.
    Foto's zijn heel leuk geworden ook, maar ik herken het - die zijn meestal het moeilijkst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuke pyjama's! En extra hartjes voor de berekende knuffelaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi mooi en ook de fotoshoot was leuk zo te zien 🤣

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!