maandag 9 januari 2017

Een polojurk maar dan gemakkelijker ;-): Juul.

Juul, een jurk naar mijn hart... Ik houd van de retrostijl en de mogelijkheden om prints en kleuren te combineren! Bij dit exemplaar hield ik me in, soms is less more, niet dan?
Juul lijkt op een polojurk maar doordat het knopenpad (of is het pat???) doorloopt tot in de tailleband, hoef je geen polosluiting te maken. Net iets sneller klaar dus ;-).



Tijdens het testen, paste ik het patroon een ietsiepietsie aan ;-): Het knopenpatje en de tailleband maakte ik even breed. Bij de eigenlijke jurk is de tailleband breder. Kwestie van smaak...
In tegenstelling tot wat de werkbeschrijving zegt, verstevigde ik de tailleband (en dubbelde deze dus). Nog iets meer knip en strijkwerk maar het geeft de jurk volgens mij iets meer stevigheid in de lenden. 

Wil je nog meer retrogehalte toevoegen? Herteken dan de kraag door de punt meer naar voor te laten vallen... 



Niki van From Niki With Love maakte een duidelijke en goed geïllustreerde werkbeschrijving waardoor ook minder ervaren naaisters aan de slag kunnen met het patroon! Het voorbereidend werk (knippen en verstevigen) is het enige tijdrovende aan de jurk. Eens dat obstakel genomen ;-), zit de jurk snel in elkaar. 

Ik ben grote fan van dit nieuwe patroon (maat 86 tot 152) en zie heel wat mogelijkheden... Een meer zomerse versie komt er zeker! Het onderste mouwdeel is snel weggelaten ;-).

Juul werd net gelanceerd en kan je hier aankopen voor maar 5 euro! 



Naaisgroeten van TinneV!

10 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!