zondag 24 september 2017

Een verknipte Leather Sweater ... deel 2

Hier deed ik het al eens met het Leather Sweaterpatroon van La Maison Victor. Toen verknipte ik het patroon om er een soort van 'haaienprint' in te krijgen. Ik weet niet of er nog naaiende zonenmama's zijn die soms hun gading niet vinden in de jongensstoffen? Maar ik vind het dikwijls moeilijk om een toffe jongensprint te scoren die én niet te kinderachtig én niet te druk is. Vandaar dat ik vaak neig naar effen stoffen en streepjes en er dan mijn ding mee doe (zie bijvoorbeeld hier en hier en hier).

Deze keer ging ik compleet overstag voor de streepjes van Froy & Dind uit de vorige collectie. Een laatste stukje van de rol dan nog ... en zei ik al uit de vorige collectie? Zo'n 80 cm ... dat zou wel lukken voor een sweater in maat 146 ;) ... euh nee, want die mouwen moesten er ook nog uit ... 




Enter een creatieve oplossing. Ik knipte de mouwen en het achterpand alvast en bleef toen achter met een paar restjes stof ... Ik hertekende het voorpand, bekeek wat ik nog uit de restanten zou krijgen en foefelde wat met paspel en zakjes in het voorpand, alsof het zo zou moeten zijn! De streepjes liet ik ook afwisselend 'botsen' en doorlopen. Een leuk detail, vind ik zelf ... 
Wil je ook nog even letten op het betere steltenwerk van mijn zoon? Dé motivatie om hem voor de lens te krijgen was het vooruitzicht dat hij nu vast en zeker beroemd zou worden omwille van het steltlopen, haha!
Want het liefst kruipt hij weg in zijn zalige trui om niet gezien te worden!









Naaisgroetjes van Tine!

Patroon sweater: Leather Sweater - La Maison Victor

10 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!