zaterdag 22 juli 2017

Geen modale maxi rok met split: de foto's ;-).

Deborah van Cas en Nina was enthousiast over een nieuwe stof in haar assortiment: modal stretch stof. Het bijzondere eraan is de ongelooflijk zijdezachtheid... Die is met woorden of op foto natuurlijk niet zo maar te vatten. Eigenlijk moet je ze voelen... 

En dat deed ik... Ook knipte ik er in en naaide ik ermee... Ik begrijp wat Deborah bedoelt. Bovendien vatte fotografe Winny in sappig Nederlands samen: "Wat een lekker stofje zeg!".

Om de stof maximaal te gebruiken (en omdat het te mooi weer is om lang achter de naaimachine te zitten ;-)) stikte ik ze bij wijze van spreken gewoon (half) toe. Ik maakte er een maxi rok van met split en dat is tot nu toe het kledingstuk dat het snelst klaar was in mijn anderhalf jarige naaicarrière! Ik gebruikte zelfs geen patroon. Omdat het voor iedereen zomer is, geef ik je HIER een "How To" cadeau

Enkele geënsceneerde foto's omdat ik het moeilijk vind om normaal te doen als er een fototoestel op me af komt:
 De romantische dame die bij haar geliefde aan komt bellen...


én de diva die met haar Vogue in de zon zit te profiteren... Een fantasiewereld die ver af ligt van mijn werkelijke leven...

Om het blauw-grijze wat op te fleuren, draag ik er graag iets kleurrijks op: 


Modal is een vloeiende stof... Fijn van structuur ook... Wil je wat verdoezelen, gebruik ze dan niet voor een aanspannende kleding (of haal je corrigerend ondergoed uit de kast ;-))... Het verhult niet meteen... 

Misschien vraag je je af de zachtheid het verwerken er van niet lastig maakt: neen! En ik kan je verzekeren dat ik daar gevoelig aan ben. Ik begin meteen te mopperen als stof tegenwerkt. Ze krult niet om en glipt niet weg... 

Heb jij er al ervaring mee? Herken je wat ik vertel? 
(Wil je reageren maar heb je geen Googleaccount? Geen nood: je kan via OpenID onder je eigen naam een reactie plaatsen! )



Naaisgroetjes van TinneV

Stof: Model stretch van Lillestof - Cas en Nina (Dit is een gekregen stofje om de kwaliteit er van te laten ervaren en te delen. Omdat ik lezers van onze blog eerlijk wil informeren, geef ik mijn ongezouten mening!)
Patroon: zelf getekende maxi rok waarvan je de How To HIER kan terugvinden
Foto's: Met dank aan Winny Fast!!!

6 opmerkingen:

  1. Lijkt heerlijk te zitten! Dju eh, had ik daarstraks toch een modal stofje bij de Stoffenmadam moeten meenemen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, moet je echt eens proberen. Ik ben er zeker van dat je enthousiast zal zijn!

      Verwijderen
  2. Mooi. Ook lekker luchtig denk ik. Op naar een warme zomer 😎

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi. Ook lekker luchtig denk ik. Op naar een warme zomer 😎

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!