woensdag 26 oktober 2016

Een naaitip en een volle agenda ;-)

Moest je denken dat we ingedommeld zijn ;-)... Niets is minder waar hoor... Integendeel... Maar soms moet je even inhouden om daarna weer te gaan! Er is zoveel te doen en te organiseren dat de tijd om te schrijven er even overschiet...
Tussendoor toch een naaitip die je frustratie kan besparen! Ken je omkrullend tricot? Zeker wanneer je kleinere stukjes stof moet knippen, kan dat voor miserie zorgen... Neem nu vb. het knippen van stof voor een boordje... Schaf je enkele rollen schilderstape in verschillende breedtes aan. Plak tape van de juiste breedte op je lastige stof en tataaa... Het geheel blijft netjes recht liggen en je knipt af wat je nodig hebt! Tape terug verwijderen en je boordje is geknipt.


Je kan me heel blij maken met je eigen megatip die het naaileven naaiser maakt!

Verder nog een kleine greep uit de de upcoming blogthings:

- test van een patroon van een jurk voor meisjes van PETIT A PETIT + FAMILY.


- een blogtour met een zeer gehackte sweater:


- een kwartetjes met dit stofje ;-):


- een test van een nieuwe jurk van From Niki With Love

- een soort van blogtourtje van KAIA: "A mini fabric bin"

En verder komt het naaiweekend dat we organiseren (gestart vanuit ons naaikaffee) heel heel dicht bij en komt er ook nog een naaimarathon voor het goeie doel (met verkoop voor Music For Life) aan! Uiteraard is daarvoor veel werk aan de winkel.

Tot snel dus en vergeet vooral je eigen naaitip niet te posten!


Naaisgroetjes TinneV

7 opmerkingen:

  1. Ik heb de tip al gebruikt nadat ik 'm zag, op Instagram, geweldig! Ik deed het met washi tape, by the way, had ik net bij de hand. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn naaitip voor knoopgaten: Om ze open te maken gebruik ik nooit meer een tornmesje, maar altijd een scherp mesje (zo'n preciesiemesje van X-Acto bv;)en een snijmat.. Veel beter controleerbaar. Borduurvlies onder de knoopsgaten maken ze ook veel mooier en op moeilijke plaatsen (zoals de staander van een hemd) heeft de naaimachine geen last met het voortstuwen van de stof! Hopelijk heb je er iets aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt voor je tips ;-). Ik probeer knoopgaten te vermijden waar ik kan ;-)! Ik heb knoopgatenvrees. Ik weet niet goed hoe ik ze allemaal netjes gelijk kan maken... Knippers werken voor mij even goed maar dat gaat natuurlijk niet voor alles ;-). Bovendien staan deze bij mij ook altijd schots en scheef. Ik moet eens in de leer gaan bij een ervaren knoopgatenmaakster denk ik... Maar als je nu je tornmesje gebruikt door eerst in het begin van het gat te starten en dan meteen door het uiteinde van het gat te steken, dan kan er toch ook niets mis lopen? Wel?

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!