dinsdag 6 september 2016

Drie Josjes...

Herinneren jullie je nog de K3 zoekt K3 uitzendingen? ' t Is al weer een tijdje geleden.
Wat mij vooral bijbleef (naast de nieuwe K3tjes natuurlijk) was de outfit van Josje bij de finale. Haar kleedje (waarvan ik vermoed dat het eigenlijk een rokje met bloesje in dezelfde stof was) viel me direct op.  In haar roze met popjes en huisjes bedrukte outfit scoorde zij direct bij mij. Dit moest ik in mijn achterhoofd houden. Hiermee zag ik mijn prinsesjes ook al ronddartelen.

Toen ik een tijd later op stofjesjacht ging, zag ik  (jullie kunnen het vast al raden): de “Josjes”-Stof.  Ze was er in een roze en beige versie. Ik ging voor de beige variant. De kleerkasten kleuren al genoeg roze ;-)
Nu kon ik aan het (naais)werk...

Als basispatroon gebruikte ik de “Tinny” van Straightgrain.

 




Voor Noor ging ik voor de eenvoudige versie zonder mouwen. Ik wilde een wijdvallende rok en gebruikte daarom twee keer de stofbreedte om te rimpelen. Aanvankelijk voerde deze maar daardoor viel de rok veel te zwaar. Dus weg voering. De stof was duidelijk niet stevig genoeg om dat bolle effect te krijgen. Misschien maak ik er nog wel eens een petticoat onder...





 




Versie nummer  twee was voor kleindochter nummer twee, Louise.
Hier hackte ik het patroon een beetje.  Ik wilde platte plooikes in het bovenstukje. Dit kleedje kreeg een kraagje. Ik vond het roze polkadot-stofje matchen. In het vast ceintuurtje komt het stofje terug. 






 





Nummer  drie ging naar mijn kleinste schat, Sophia.
Deze versie kreeg het aangeknipt mouwtje en kraagje. Met een los gouden ceintuurtje en een paar gouden accentjes aan de strikjes op het voorpand, was Sophia's kleedje klaar.









Nu de  3 gekke meiden nog op de foto krijgen.
Een hele klus, met een hobbelig parcours. Maar kijk daar maar door want de drie Josjes maken de kwaliteit van de foto's meer dan goed ;-).


NaaisGroetjes van Oma Bea


Patroon: Tinny van Straightgrain

12 opmerkingen:

  1. Dat zijn leuke jurkjes geworden en wat staan ze de dames mooi.
    Ze zullen vast blij zijn met z'n oma.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel - en het is ook heel leuk en dankbaar om voor mijn 3 meiden te naaien en ze daarna te zien glunderen in de kleedjes die oma voor hen maakte.

      Verwijderen
  2. Zoooo tof zeg! Wat een prachtige kleedjes, en ik kan me heel goed voorstellen dat je trots zijn als ze zo glunderen in hun jurkjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel - die glunderende gezichtjes, daar doen we het voor hé

      Verwijderen
  3. waaw, mooie jurkjes voor de kleindochters. Als oma van een meisjestweeling ben ik vrij recent opnieuw beginnen te naaien. Want dat is reuzeleuk. Alleen jammer dat ik nog niet zo gevorderd ben om zo leuke jurkjes te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een tweeling, leuk hé. Wij hebben er ook één (wel meisje en jongen) - nog veel succes met je naaisels voor de meisjes

      Verwijderen
  4. heel mooi! En super dat je niet voor het roze hebt gekozen! Het mag zeker ook eens een ander kleurtje zijn en daarom is het zeker niet minder schattig. ik ben fan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel - ik ben ook blij dat ik voor de beige versie ging

      Verwijderen
  5. http://myminniemie.blogspot.be/2016/07/een-k3-jurk-maar-dan-anders.html

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!