vrijdag 26 februari 2016

Eén, twee, drie, vier, hoedje van...

Pionier (een organisatie van cc 't Getouw in Mol) organiseerde een cursus “creatieve hoedjes”. Ik ben verzot op hoedjes dus aarzelde geen moment.

De eerste les stond een baret op het programma.'t Was net als in de naailes: eerst de maat nemen (in dit geval de hoofdomtrek) en dan het patroon tekenen. Daarna kregen we de nodige uitleg om de baret in elkaar te naaien. Het resultaat: een basic baret. Vanaf dan konden we zelf creativiteit zijn: met één of enkele extra stiksels, met een plooike of extra accent... Ieder maakte op die manier een eigen, exclusief model!


Behalve een baret, maakten we ook een patroon voor een hoedje met rand (prima patroon voor een eigenmaak regenhoedje!). Ook hier gaven we onze eigen touch aan het basispatroon. Zelf liet ik de de rand weg en hop, het was weer een heel ander hoedje.


Tijdens de cursus “vilten hoedjes”, gingen we, zoals de naam doet vermoeden, met vilt aan de slag. Mariette, onze lesgeefster organiseerde voor ons warempel een echte studiereis.  Bij De Vroey Hats (in Deurne) kochten we ons materiaal. Tijdens de volgende les gingen we aan de slag. Voor een vilten hoed vertrek je van een vilten cloche.


Door te stomen en voor de vorm een houten kop in je eigen maat te nemen, bekom je een goed passend vilten hoed. Hierop kan je dan weer je eigen fantasie loslaten.






 En als kers op de hoed : een echte fotoshoot met (klein)kinderen!





Een,twee, drie, vier...een hoedje van Bea met plezier!

Ik wil graag toelichting geven als je meer wil weten... Misschien organiseer ik zelf wel eens een "workshop". Laat gerust een reactie achter bij interesse...


Naaisgroetjes van Bea

(Ik vind het leuk om jullie reacties te lezen!)

8 opmerkingen:

  1. Wauw, wat zou ik dat ook graag kunnen! Ziet er echt super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi zou ik ook wel willen kunnen.Als er een cursus komt ben ik wel geinteresserd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel- de lesgeefster stopt er spijtig genoeg mee

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!