woensdag 11 april 2018

De Graphite short (en broek) van Made By Toya: eentje voor hem en eentje voor haar!


Toen ik de Graphite trousers and shorts begon te testen, leek de zomer nog heel veraf! Maar kijk... De foto's kon ik toch wel echt in het zonnetje maken, zonder bibberende kinderen ;-). 
Zo'n tof patroon seg. 3 voor de prijs van 1 eigenlijk want het patroon houdt een short, een broek en driekwart broek een lange broek in. 
De werkbeschrijving is top en vergezeld van goede illustraties. 


Je kan de broek maken met striklint... 

... of zonder. 

In het voorpand zit links en rechts een plooi. 




De zakjes kan je in een andere kleur maken...


Noor is groot (1m54) en fijn gebouwd. Voor haar combineerde ik verschillende maten: 9 voor taille, 10 voor heupmaat en 12 voor lengte. Aanpassen in de lengte is niet altijd evident maar hier verliep dat zonder moeite: ik verlengde op aanraden van Toya nl. enkel de pijpjes en niet in de taille omdat de broek redelijk hoog zit. De short zit als gegoten! 




Het fleurige Alexander Henry stofje voor Noor haar short, kreeg ik trouwens alweer als tip van Nancy van stoffenwinkel Dot Stoffen en Wannahaves. Stevige quiltkatoen die super is om mee te werken. Ideaal voor mijn zonnige dochter!

De short en de broek past perfect bij het prachtige maar eenvoudig te maken bovenstukje van de Jeune twin set die deze week door Sewpony gelanceerd werd! Meer info hierover vind je HIER in mijn vorige post. 





Voor Tijs tekende ik de maat uit die met zijn lichaamsmaten overeen kwam en ik moest helemaal niets aanpassen! Perfect.

Waar ik dit leuke vossenstofje ooit kocht, weet ik helemaal niet meer! 
Het shortje blijft nog even liggen in de hoop dat het weer mooi genoeg is om het te dragen op zijn lentefeest! 



Als je je mocht afvragen wat hem zo vrolijk stemt op deze foto's: je raadt het nooit!!!! We doen (grote zucht) een wedstrijd maaltafels. Jep, hij is daar zot van en vuurt antwoorden af als een mitraillette... Geen aardje naar zijn moeder zullen we maar zeggen...

Volgende week gaat het zomeren! Dringend tijd om aan de lente/zomergarderobe verder aan te vullen! En je hebt gelukt want tot en met zondag kan je het patroon HIER nog aankopen met 10% korting (code GRAPHITE10). 

Meer info en andere voorbeelden kan je vinden op de blog van Toya. Zij toont immers de exemplaren van de andere teststers zoals: 



Naaisgroeten van TinneV!

Patroon: Graphite Trousers and Shorts (2-12j) van Made By Toya: voor niet rekkende stoffen maar je kan gerust een rekkende stof gebruiken (neem dan best een maat kleiner!)

5 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!