dinsdag 20 september 2016

Elskan-vogeltjes voor dames met een fatsoenlijke "kommisveur"...

Charlotte Kan zocht testers. En nu ik helemaal into ben, kon ik niet anders dan me kandidaat stellen om haar Elskandress kritisch onder de loep te nemen ;-). Deze keer gaat het wel over een heel aparte jurk en dat sprak me wel aan... Onder smaller, boven los...

't Is vooral anders dan anders omdat het voorpand veel breder is dan het achterpand: de rug wordt zo wat in het voorpand gepuzzeld. Snap je wat ik bedoel? Ongetwijfeld niet ;-DD. Ook heel moeilijk om op foto te krijgen maar het patroon dat binnenkort uitkomt net gelanceerd is, toont het wel (onderaan vind je een code waarmee je het patroon tot en met maandag met 25% korting kan aankopen). 
De puzzel heb je snel gelegd want er zijn maar twee stukken, haha. Niet veel werk aan...
Charlotte zorgt wel voor wat variatie: top of jurk en met twee stukken extra heb je een exemplaar met lange mouwen! Graag meer voorbeelden van afgewerkte jurken/"toppen"? Zoek dan #ckelskan op Instagram!





Ik denk wel dat het eerder een model is voor dames met een beetje "kommisveur", als je weet wat ik wil zeggen (allez, een beetje hulp). Bij mij valt het allemaal zo maar wat plattekes en bombastisch aan  mijn bovenlichaam. Ik had wat gelijkaardige gevoelens bij de Hopecardigan...  Ik denk dat ik beter een heel stuk stof wegneem aan de mouwen en de zijkanten... Je moet zelf wat inschatten of het een model is dat je flatteert... You'll love it or you'll hate it ;-). Zo bleek ook in de naailes waar de "ooooh's" en de "aaaah's" afgewisseld werden met "mmmmm"... ;-).


Ik ben er zeker van dat de stof je ondertussen de ogen uitsteekt ;-)! Toen ik op zoek ging naar de ideale stof voor deze jurk, was Ann van de gezellige stoffenwinkel Atelier in't Leerke in Lier (of online) me van dienst... Ze hielp me bij mijn keuze en gunde me deze ONGELOOFLIJK mooie  viscosetricot met blinkende pietevogelkes (waar is de tijd ;-)) aan. In haar (web)winkel kan je gerust een tijd vertoeven en rondsnuisteren.
Zo, je weet ongetwijfeld wat gedaan! Werk aan de winkel... Binnenkort weer eEen nieuw patroon uitproberen én de stoffenwinkel van Ann (al dan niet online) verkennen. Het is er stilaan weer weer voor ;-)


Naaisgroeten TinneV!

Patroon: Elskan Dress & Top van Charlotte Kan (met code SWEETIE: 25% korting tot en met maandag 3 oktober 2016)
Stof: viscosetricot van Atelier in't Leerke

PS: Het stofje werd gesponsord maar ik zou het niet promoten als ik er niet echt tevreden over zou zijn! Ik geef mijn mening eerlijk... 

20 opmerkingen:

  1. 'kommisveur'? Nog nooit van gehoord. Ziet er wel een leuk patroontje uit. Ik hou wel van het 'vallen' van het bovenste voorpand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie jurk! Ben nu wel benieuwd hoe het patroon in elkaar zit. Hoewel ik ook niet gezegend ben met een flinke kommisveur (hilarisch! weer wat geleerd!)....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ken/heb een kommisveur en vind dit echt wel een geweldige jurk,
    ik hou het hier verder in de gaten
    want ook dit wil ik wel een keertje proberen.
    HEEL mooi,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dit is echt iets voor mij! Allez, ik heb wel geen boezem maar vind het een supermooi model. Wanneer komt het patroontje uit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee, ik veronderstel dat het niet lang zal duren!

      Verwijderen
  5. Vind ik ook wel een leuk patroontje! En inderdaad heel mooie stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig stofje! Ik vind het leuk hoe de jurk valt, maar ik denk dat ik 'm leuker zou vinden als de halslijn wat lager zou komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toen ik je zag puzzelen, wist ik het nog niet. maar de jurk is echt wel mooi geworden in dit prachtig stofje, Tinne. Ik twijfel wel over de halslijn. Net of die "achterstevoren" zit. Mag naar mijn smaak wat meer decolleté tonen om elegant te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is dan nochtans weer wel goed voor een kleine kommisveur, zo'n hogere halslijn... ;-r)

      Verwijderen
  8. Gorgeous. It looks chick and comfy at the same time - win-win!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes! You've got a point. Could you understand the dialect word "kommisveur"? ;-)

      Verwijderen
  9. Ondanks je, volgens jou kleine "kommisveur", vind ik dat de jurk je prachtig staat (een zeker diva-gehalte😉). Ik kom hem eens live bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh the dress looks lovely, and this fabric is gorgeous!

    BeantwoordenVerwijderen